lördag 9 april 2011

Prickmani

En text skriven av solen 
Jag borde heta pricken
fast jag kallas Solen
jag älskar prickar
av alla de slag
med vissa undantag

Färgglada prickar 
gör mig glad
liksom rund choklad
glada prickar
gör mig ännu gladare
att jag sedan har en dragning
åt knäppa prickar
är inget jag skäms för

Jag har i min garderob
tre prickiga linnen
en skjorta med stora prickar på
i min nattsärk med prickar
på ärmar och rygg
jag sover så trygg

De prickar jag inte föredrar
är utslag av alla de slag

När jag målar jag börjar 
med en blå liten prick
som ingen i slutändan kan se
men jag vet att den finns där

Jag såg i affären i går
ett litet block med spiral
och prickar på
tänkte det köpa
men gjorde det ej
det gjorde mig glad
så jag ångrar mig i dag

Nu sätter jag punkt
för mitt skrivande i kväll
och en punkt är ju också
en prick om än
en mycket liten
prick

Jag bara undrar
kanske jag fått
denna prickmani
pga barndomens 
prickfria dar
vattkoppor
röda hund
mässling
inte en prick
har jag haft
det är förmodligen
något man måste
gå igenom

Paul Klee lär visst ha sagt att:
"en linje är en punkt som gått på promenad"
Så livet är fullt av små prickar helt uppenbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar