tisdag 15 november 2011

Min superlätta svampkorg!



Måste visa min egentillverkade superlätta svampkorg, fungerar riktigt bra även fast den ännu är på prototypstadiet. Förra tisdagen begav Karin och jag oss ut i svampskogen där det fortfarande finns gott om svamp, väldigt mycket av stora fina trattkantareller, även vanliga kantareller och svart trumpetsvamp som dock var på upphällningen så man fick nöja sig med de finaste exemplaren.
Men min nätkorg höll bra för 5,7 kg och handtaget var skönt att hålla i, ett sådant som är tänkt till att använda till plastkassar. Kostnad: 20:- för nätkasse, 0:- plastkabel som låg och skräpade och 0:- för handtaget som sonen fått som reklam. Så jag känner mig riktigt nöjd!
Att jag sedan har världens bästa svampkompis kan jag ju inte sticka under stol med, vi kan traska en hel dag i skogen utan större problem och får vi skoskav så byter vi skor ;-)) och när man sedan får hela hennes svampkorgsinnehåll så man kommer hemsläpandes med 11,5 kg... Jo, det tog sin lilla tid att rensa så hon visst vad vad hon gjorde. Tack Karin nu är svampförrådet fyllt! Nu klarar vi oss, även om det blir torka i svampskogen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar