tisdag 18 oktober 2011

Kan någon förklara!



 Häromdagen tog jag en långsvampprommenad in i Hansta naturreservat och tro mig eller ej.. men dessa föremål hittade jag mitt i skogen, i alla fall den översta mojängen vad det nu är.. man undrar ju hur kom den dit.. är det något flygplan som tappat en viktig motordel.. eller?? (Barkarby flygplats ligger alldeles intill, numera nerlagt, flygverksamheten startade 1913 och stängdes första juni 2010).

Den undre bilden vilket jag kom fram till är en motorhuv från en bil, hittade jag uppe på Astrid Lindgrens berg (Hon fick berget uppkallat efter sig eftersom hon på 1980-talet engagerade sig i kampanjen "Rädda Hansta", som gick ut på att få medborgare att adoptera träd för att undvika att dessa fälldes inför en planerad exploatering av Hansta). Motorhuven då.. hur hamnade den där..? Jag stod länge och funderade, kan det vara så att några har haft grillfest där uppe på berget och använt huven som grill, för den ser ju faktiskt bränd ut. Synd bara att de inte orkade släpa den tillbaka från berget.. men de kanske tänker ha flera grillfester.. eller är jag helt fel ute?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar